Zboží inzeráty a role MAX_CPC
Zboží inzeráty (zkratka ZI) jsou velmi aktuálním tématem. Najdeme k nim již několik článků, ať už přímo na blogu Seznamu nebo na marketingových blozích. Ne vždy jsou však informace úplné, proto jsem se rozhodla sepsat následující doplnění.
Na téma ZI jsem absolvovala rozhovor se zástupci Seznamu, kdy mi ochotně odpovídali na mé otázky. Jednou z nich byla otázka, co MAX_CPC ovlivní u ZI a předpokládaná odpověď byla, že „nic“, protože pozici ve vyhledávání má určovat MAX_CPC_SEARCH.
Odpověď byla, ale jiná. MAX_CPC má určovat pozici na speciálních kartách, které se zobrazují pouze v rámci mobilních zařízeních. Tyto karty jsou velmi podobné kartám Zboží.cz, ale nejsou to totožné karty. Na těchto mobilních kartách detailu produktu pro ZI je 5 doporučených eshopů, oproti tomu na kartách Zboží.cz jsou 3 TOP pozice.
Pro ukázku rozdílu jsem zvolila produkt Bumbu rum. Všechny následující screeny jsou z mobilního vyhledávání na Seznam.cz
Následující screeny jsou také z mobilního zařízení, ale ze Zboží.cz. Vidět je odlišná pozice eshopů.
Ovlivnit nastavení MAX_CPC i MAX_CPC_SEARCH pro Zboží inzeráty můžeme v administraci Zboží.cz v části Úprava MAX CPC.
Pokud máte k dispozici další doplňující informace, budu moc ráda za komentář.