Co je párování produktů na srovnávačích zboží
Párováním (popř. spárováním) produktů je myšleno přiřazení produktu k již vzniklé produktové kartě. Produktová karta představuje stránku, kde jsou informace o produktu a všechny firmy, které daný produkt nabízejí a podařilo se jim ho napárovat/spárovat k této produktové kartě. Principem srovnávačů zboží je možnost porovnat si firmy, které nabízejí stejný produkt z hlediska ceny, dostupnosti, ceny za dopravu a recenzí. Párování produktů probíhá v porovnání jednotlivých srovnávačů mírně odlišně.
Párování produktů na Heurece
Na Heurece je možné párovat produkty pouze v placeném režimu. Nejdůležitějšími proměnnými pro spárování je CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME. CATEGORYTEXT lze určit dle stromu kategorií, který má Heureka zveřejněný na této stránce. Pokud byste se nemohli v XML souboru zorientovat, dá se kategorie určit podle drobečkové navigace přímo na Heurece. Např. kategorie pro tašku by dle obrázku byla | |
Pro PRODUCTNAME má Heureka přesně určená pravidla společná dle kategorií na této stránce. Obecným pravidlem je, že PRODUCTNAME musí obsahovat výrobce, produktový kód a další atributy varianty, pro přesné určení produktu.
Ukázka produktové karty:
Počet spárovaných produktů lze zjistit v administraci Heureky v záložce Přehled spárovanosti:
Párování produktů na Zboží
Zboží má pouze placený režim. Párování produktů je zde nazýváno párování položek. Jedná se ale o stejný princip, jak bylo zmíněno výše. Zboží klade důraz na EAN (jedinečný kód produktu) a název produktu.
Mohou nastat dvě situace:
- produkt má EAN kód, pak stačí 40% shoda mezi názvem produktu a již vzniklé produktové karty,
- produkt nemá EAN kód, pak je nutná min. 90% shoda mezi názvem produktu a produktové karty.
Zboží dává v administraci k dispozici párovací nástroj, díky kterému lze napárovat některé produkty přímo kliknutím na tlačítko „Napárovat“ u zvolené produktové karty.
Ukázka produktové karty na Zboží:
Skvělý článek! Doufám, že přibudou další a bude z toho seriál a srovnávačích! 🙂
A co když nemám ve Zboží záložku Párování? Respektive – proč ji tam nemám?
Napište na podporu Zboží.cz (email: zbozi@firma.seznam.cz) prosbu o přidání párovacího nástroje do záložek.
Díky, už jsem jim napsala.
Rádo se stalo.